Calendari de correus publicats
Dll Dm Dc Dj Dv Ds Diu
Text més gran Text més menut

Mida del text

Torna a STAS

Notícies sindicals / juny 2012

26 de juny

5.000 persones en la marxa contra el malbaratament a València

Convocada per Intersindical Valenciana i UGT contra el balafiament dels diners públics coincidint amb la celebració del Gran Premi d’Europa de la Fórmula 1. Demanaren la dimissió dels responsables de la situació que travessem, en especial del conseller Vela.

Unes 5.000 persones van assistir a la 2ª Marxa contra el malbaratament dels recursos públics, convocada per Intersindical Valenciana i UGT, i coincidint amb la celebració del gran premi de Fòrmula I que va tindre lloc a la ciutat de València durant aquests dies.

[Llegir més... ]

Presentació del llibre "La pasión feminista de mi vida, de Lidia Falcón"

A INSTÀNCIES D'INTERSINDICAL

El TSJ anul·la procediments de l'article 8 de l'ordre de borses

Com recordareu, l'article 8 de l'Ordre que regula les Borses de Treball temporal de la Generalitat Valenciana permet saltar-se les mateixes borses de treball que regula. Particularment, s'ha utilitzat per a cobrir els llocs de treball de "coordinador-assessor", de manera que directament es convoca la provisió d'eixe lloc per la via de l'article 8.

Això donava com a resultat que eixes places siguen llocs de personal eventual camuflat, però amb la particularitat que donava dret a que se li computaren serveis prestats a la persona ocupant.

Ara, el TSJ li dóna la raó a Intersindical Valenciana, quan aquesta defensa que abans de poder utilitzar la via de l'article 8, cal esgotar totes les possibilitats de què el lloc de treball siga cobert per personal funcionari de carrera. Per tant, l'Administració haurà de demostrar que ha convocat el lloc a consurs i ha quedat desert, que ha fet una convocatòria oberta per a la seua cobertura en comissió de serveis, etc.

Anem a exigir l'execució immediata, no tan sols en  el cas que ha motivat la sentència, sinó en tots els casos en què es vullga aplicar l'article 8 a partir d'ara.

[Llegir la sentència]

20 de juny

HUI, 20 DE JUNY, 19H

Manifestacions contra les retallades i la reforma laboral

Intersindical Valenciana us convida a participar junt a ella en les manifestacions que hui recorreran els carrers de Castelló i de València per a denunciar les retallades socials del Govern, per a tornar a rebutjar la reforma laboral i per a enfrontar la crisi amb una altra política econòmica i social.

El govern valencià i el govern espanyol s'han dedicat en els darrers mesos a aprovar reformes estructurals i decrets com la reforma laboral, el reial decret llei del copagament i de les retallades sanitàries, el reial decret Wert de retallades en educació, el decret-llei Vela... Unes mesures que unides al rescat de la banca espanyola estan afectant molt negativament al conjunt de la població.

El Sindicat crítica aquestes polítiques que suposen un empobriment de la població; la reducció o repagament de les prestacions socials; la reducció de les partides pressupostàries destinades als serveis públics com la sanitat, l'educació o la dependència; la reducció salarial de les treballadores i treballadors; l'augment de l'atur que afecta greument a la gent jove, a les persones immigrants i a les dones o l'endeutament públic per pagar els excessos del sistema financer espanyol.

Front a aquesta política que està fent pagar la crisi als sectors socials més febles, Intersindical Valenciana aposta per la mobilització social, contundent i prolongada en el temps que faça possible un canvi social i polític per fer efectives altres polítiques. Unes polítiques que beneficien a la majoria de la població i a les treballadores i treballadors i no als especuladors i banquers. En els darrers dies hem vist com, malgrat el rescat de la banca espanyola o els resultats de les eleccions gregues, els especuladors i els organismes internacionals continuen pressionant els governs per obligar-los a aplicar més retallades com: l'augment de l'IVA, la reducció de les prestacions per desocupació, la reducció salarial i l'acomiadament del personal de la funció pública o la reducció de les pensions.

Per tot açò, per donar continuïtat a la lluita i per afavorir unes mobilitzacions el més unitàries possibles que vagen en aquest camí de lluita i de resistència contra les polítiques antisocials practicades per Rajoy i Fabra, Intersindical Valenciana serà present en la manifestació de València amb un lema propi: “davant la crisi, defensem els drets socials”.

20 de juny, 19:30h

CASTELLÓ. PLAÇA DE LES AULES

VALÈNCIA. PLAÇA DE SANT AGUSTÍ

Intersindical s’adhereix a la convocatòria de concentració de Marea Violeta

Intersindical es concentrarà el proper dia 21 de juny amb la seua pancarta “AVORTAMENT LLIURE I GRATUÏT”

Avortament lliure i gratuït

El moviment MAREA VIOLETA, sorgit a Màlaga al febrer i format per associacions feministes i col·lectius socials diversos arran de les retallades econòmiques i socials en les polítiques d’igualtat i els drets de la ciutadania, torna a convocar el pròxim 21 de juny concentracions en diferents ciutats del territori de l’Estat contra l’anunci per part de l’executiu de la reforma de la llei de l’avortament. Intersindical dóna suport a aquesta iniciativa i acudirà a la concentració amb la seua pancarta “AVORTAMENT LLIURE I GRATUÏT”.

19.30 hores, plaça de l’Ajuntament de València.
A Castelló la concentració serà en la plaça de la Pau a les 20.30 hores.

18 de juny

Sol·licituds fins el 03/07

Borsa de treball d'Auxiliar d'Infermeria (Diputació de València)

La Diputació de València ha convocat una borsa de treball d'Auxiliars d'Infermeria. Les sol·licituds són fins el 3 de juliol. Teniu tots els detalls en el següent enllaç:

Diputació de València: borsa de treball d'auxiliars d'infermeria

Signa per la limitació del personal eventual

El personal eventual, també anomenat personal de confiança o personal assessor, està descontrolat en la Generalitat Valenciana. No són llocs ocupats per personal expert en res, sinó una forma de col·locar persones del partit. Per acabar-ho d’arreglar, han creat els llocs de “Coordinador/a-assessor/a”, que teòricament no són personal eventual, però sí en la pràctica.

Et convidem a que signes la petició perquè el Consell, en ares a la política d’AUSTERITAT que predica, ELIMINE els llocs de “Coordinador/a- assessor/a” i LIMITE el nombre del personal eventual a un màxim de CINC per conselleria i de DEU per a la Presidència. Passarem prompte pel teu centre de treball, però també pots decarregar-te un full de signatures en el següent enllaç, i després fer-nos-les arribar.

Signatures limitació personal eventual

15 de juny

Segona Marxa contra el balafiament de diners públics

Diumenge, 24 de juny, i coincidint amb la celebració del Gran Premi d’Europa de la Fórmula 1 en l’anomenat “Valencia street circuit”, tindrà lloc la 2ª Marxa anti-despilfarro a la ciutat de València.

Intersindical Valenciana i UGT convoquen la ciutadania valenciana i, en especial, el personal al servei de la Generalitat Valenciana, a manifestar-se contra la política de balafiament de recursos que ha dut  i continua duent a terme la Generalitat Valenciana.

Signa per la limitació del personal eventual

El personal eventual, també anomenat personal de confiança o personal assessor, està descontrolat en la Generalitat Valenciana. A més, no són llocs ocupats per personal expert en res, sinó una forma de col·locar persones del partit. Per acabar-ho d’arreglar, han creat els llocs de “Coordinador/a- assessor/a”, que teòricament no són personal eventual, però sí ho són en la pràctica.

Cal que el Consell, en ares a la política d’AUSTERITAT que predica, ELIMINE els llocs de “Coordinador/a- assessor/a” i LIMITE el nombre del personal eventual a un màxim de CINC per conselleria i de DEU per a la Presidència.

Per a aconseguir-ho, et convidem a que signes la petició. Passarem prompte pel teu centre de treball, però també pots decarregar-te un full de signatures en el següent enllaç, i després fer-nos-les arribar.

signatures limitació personal eventual

Sol·licituds fins el 25/06

Borses de treball d'enginyer/a agrònom/a i tècnic/a agrícola

El DOCV de dimecres, 13 de juny, publicava les convocatòries de borses de treball temporal per al nomenament de personal funcionari interí de:

Grup A (subgrup A1), sector administració especial, enginyer agrònom/enginyera agrònoma. Borsa de treball Enginyer agrònom / Enginyera agrònoma

Grup B (subgrup A2), sector administració especial, enginyer/a tècnic/a agrícola. Borsa de treball Enginyer tècnic agrícola / Enginyera tècnica agrícola

El termini de sol·licituds estarà obert fins el 25 de juny.

15 de juny de 2012

14 de juny

JORNADA DE LLUITA, HUI, 14 de juny

Concentracions

Vine de negre i signa per una reducció del personal assessor

UGT    CCOO    INTERSINDICAL VALENCIANA

Intersindical Valenciana convoca, junt a altres sindicats, una jornada reivindicativa en defensa de les Administracions Públiques Autonòmiques, tant al País Valencià com a la resta de l'Estat.

Vine vestit o vestida de negre: samarreta, camisa o vestit, és igual, i també és igual si té algun dibuix o mostra.

Intersindical Valenciana comença hui una campanya d'arreplegada de signatures per demanar la desaparició de la figura dels "coordinadors-assessors" i que es pose un límit legal al nombre de personal eventual, actualment absolutament descontrolat.

ALACANT

A LA PORTA DE TOTS ELS CENTRES DE TREBALL.
ATENCIÓ!! NOVETAT!! 10:30: PROP DEL CARRER CHURRUCA

CASTELLÓ
10:00 A 10:15: A LA PORTA DE TOTS ELS CENTRES DE TREBALL
10:30: A LA PORTA DE LA DELEGACIÓ DE LA GENERALITAT (CASA DELS CARAGOLS)

VALÈNCIA
10:30: Està legalitzada la concentració a la porta de tots els centres de treball de la Generalitat, de forma que qui no puga assistir a alguna de les concentracions que teniu a sota, podeu fer-ho davant del vostre centre:

Centres propers Concentració
Presidència, Hisenda i Administracions Públiques, Governació, DG de Família i Dona, DG de Justícia, Diputació de València Palau de la Generalitat,
C/ Cavallers, 2
PROP I i PROP II Davant del PROP II
Educació, Turisme, Cultura i Esport i antic Hospital La Fe Av. Campanar, davant la conselleria d’Educació
Conselleria d’Infraestructures (Serveis centrals)
Av. Blasco Ibáñez, 50

JORNADA DE LLUITA

14 de juny, Concentracions

Vine de negre i signa per una reducció del personal assessor

Com a forma de protesta, et demanem que vingues vestit o vestida de negre: samarreta, camisa o vestit, és igual, i també és igual si té algun dibuix o mostra.

Intersindical Valenciana comença dijous una campanya d'arreplegada de signatures per demanar la desaparició de la figura dels "coordinadors-assessors" i que es pose un límit legal al nombre de personal eventual, actualment absolutament descontrolat. En la concentració de dijous 14, podràs ser una de les primeres persones en signar.

En València, a més, l'acte central serà la concentració de personal empleat públic i delegades i delegats sindicals davant la Direcció territorial de Benestar Social en l'Avinguda Baró de Càrcer.

Tercer #novullpagar popular

El 17 de juny, tercera edició de la protesta contra els peatges

Diverses entitats, organitzacions i partits polítics fan una crida a la societat valenciana perquè se sume de nou públicament a la campanya #novullpagar. El proper 17 de juny, diumenge, se’n celebrarà la tercera edició popular.

D'aquesta manera volen mostrar el rebuig a continuar pagant unes infraestructures que ja hem pagat sobradament amb els nostres impostos des de la seua construcció i que estan àmpliament amortitzades amb els elevadíssims preus dels peatges i els favors dels diferents governs que n’han anat ampliant contínuament les concessions. A més, volen denunciar que aquesta situació és un greuge comparatiu amb d’altres territoris de l'estat espanyol que gaudeixen d'infraestructures públiques de qualitat sense haver de pagar peatges.

El proper 17 de juny, diumenge, a la nova jornada de mobilització popular davant dels principals peatges del País Valencià (Sagunt, Algemesí, Xeresa, la Vila Joiosa o Benicarló). Per a aquesta tercera jornada reivindicativa i festiva, hi ha previst un esmorzar popular després del #novullpagar col·lectiu.

A hores d’ara no els consta que cap dels participants als #novullpagar populars, ni cap dels valencians i les valencianes que quotidianament i amb normalitat practiquen el #novullpagar, haja rebut cap multa o requeriment, i recalquen que el fet de no pagar el peatge no és cap delicte o falta.

Les entitats convocants han exigit la supressió dels actuals peatges, ja que les autopistes estan sobradament amortitzades i ara els usuaris paguen únicament per a engreixar els comptes de les concessionàries de les autopistes.

Ja n’hi ha prou, de peatges abusius. El 17 de juny ho tornarem a dir ben clar: #novullpagar.

Signa contra l'especulació financera

Signa contra l'especulació financera i per l'establiment d'un impost de transaccions financeres (ITF) Demandamos que se establezca un impuesto a las transacciones financieras (ITF) que permita reducir la especulación y recabar unos ingresos que ayuden a combatir los recortes de gastos sociales, financiar la lucha contra la pobreza y ayudar a la reducción del cambio climático.

13 de juny de 2012

8 de juny

Reunió amb el Secretari Autonòmic d'Administració Pública

Hui, a les 10h, els sindicats de la Mesa general hem estat convocats a una reunió amb el Secretari Autonòmic d'Administració Pública. Aquesta reunió es fa per delegació del President de la Generalitat.

Els cinc sindicats vam demanar una entrevista amb el president en la carta en la qual li adjuntàvem el resultat del referèndum del passat dia 10 de maig. En ella, li demanàvem la seua intervenció, davant la falta d'interlocució amb qui havia conduït la negociació per part de la Generalitat: el conseller Vela i... el Secretari Autonòmic, Pedro Garcia Ribot, amb qui ens reunim hui.

Per tant, poques esperances que aquesta reunió signifique un canvi de rumb de la Generalitat en matèria de retallades. No obstant això, Intersindical Valenciana acudirà, amb la intenció de defensar el missatge que milers de persones han cridat pels carrers del País Valencià: NO A LES RETALLADES, DEPURACIÓ DE RESPONSABILITATS EN EL CONSELL.

Violència contra les dones

Intersindical denuncia la tebiesa popular davant les amenaces a Mireia Mollà

Intersindical Valenciana mostra la seua indignació davant la tebiesa de les declaracions del portaveu del PP en les Corts Valencianes en relació a les amenaces de violació rebudes per la diputada Mirella Mollà, per les seues denúncies sobre el saqueig dels fons de cooperació.

Aquesta amenaça d’agressió sexual s’ha conegut gràcies a les converses gravades entre Augusto César Tauroni i el seu advocat Vicente Gómez. Mireia Mollà va dur a la fiscalia la denúncia sobre el frau en els fons de cooperació al desenvolupament que atorgava la Generalitat des de la Conselleria de Solidaritat i Ciutadania quan el responsable era Rafael Blasco, actual portaveu del PP en les Corts Valencianes.

Intersindical vol mostrar també el seu suport a la diputada.

HUI, 8 DE JUNY, 19H

Contra l'austeritat i el deute. Auditoria ja!

Yorgos Mitralias, fundador del moviment de les Marxes Europees i del Fòrum Social de Grècia, ha estat un dels iniciadors de l'Espai de Diàleg i d'Acció Comuna que ha portat a la creació de Syriza (Coalició de l'Esquerra Radical) que ha obtingut uns resultats històrics en les eleccions gregues del passat 6 de maig i que s'espera que siguen millors el proper 17 de juny. Mitralias també és membre fundador de la Campanya d'Auditoria del Deute Públic i del Comité contra el Deute-CADTM Grècia.

7 de juny

LLIBERTATS PÚBLIQUES

El Síndic de Greuges no pot desaparéixer

Intersindical Valenciana pren part en la campanya de suport al Síndic de Greuges davant les informacions difoses sobre el seu futur.

Les plataformes en Defensa de la Llei de Dependència van organitzar un acte per les pretensions del govern de fer desaparéixer aquesta institució. Maria Núñez, de la Intersindical Valenciana, que forma part de la plataforma, va participar en la concentració i en l’entrevista de suport al Síndic de Greuges, que va tindre lloc el passat divendres 1 de juny a Alacant.

El Pla de Control de l'Absentisme, a consulta

Intersindical Valenciana ha rebut de la Secretaria Autonòmica d'Administració Pública el Pla de Control de l'Absentisme.

El podeu consultar en el següent enllaç, i comprovareu que no hi ha més objectiu que el de tirar una cortina de fum a costa de la mala fama del personal funcionari i, de pas, privatitzar a través de les mútues un servei que ara li resulta ¡GRATIS! a la Generalitat (ho fa l'INSS).

PLA DE CONTROL DE L'ABSENTISME DEL PERSONAL AL SERVEI DE LA GENERALITAT

Nota de Premsa d'Intersindical d'1/06/2012: Nota de Premsa sobre l'Absentisme

CONCENTRACIÓ

No a l’ERO en RTVV

DIJOUS, 7 JUNY, 19 H
Palau de la Generalitat

Per la supervivència de la Radiotelevisió Valenciana
NO a l'ERO
Pel manteniment dels llocs de treball

El comité d'empresa ha convocat una concentració per reclamar al president de la Generalitat que mantinga la Radiotelevisió pública dels valencians. Una radiotelevisió fonamental per a la vertebració del nostre poble, per a la defensa del valencià, i per al manteniment de la indústria audiovisual valenciana.

4 de juny

Més de 30.000 persones es manifesten en les capitals valencianes contra les retallades

Convocades per la plataforma sindical unitària, es van celebrar tres nombroses manifestacions que recorregueren els carrers principals d’Alacant, València i Castelló.

Tot i que menys concorregudes que en anteriors ocasions, les manifestacions van deixar palesa la determinació del personal empleat públic i de la societat valenciana a combatre les retallades en els serveis públics i en les condicions laborals del personal que hi treballa.

[Llegir més... ]

Miles de valencianos contra los recortes en el sector público

Fotos: Los funcionarios en la calle

Fotos: Nueva manifestación contra los recortes

Regreso a la calle contra los recortes

Una nueva marcha contra los recortes pide a la sociedad que "no se resigne"

Menos salario, ampliación de horario y despidos de interinos: funcionarios en pie de guerra

Alacant: Más de 5.000 personas vuelven a la calle para reclamar que paren los recortes

El Consell de Fabra o la síndrome del socorrista inútil (i enxufat)

Intersindical critica que el veritable objectiu del Pla de Control de l’Absentisme és donar-li la gestió de les baixes a mútues, creant una despesa extra inútil en moments en què el que cal és estalviar

Quan un socorrista que ha obtingut la plaça per ser cosí de l’amo de la piscina, sense tindre cap altre mèrit, ni titulació ni preparació ni experiència, s’ha d’enfrentar a un rescat, fa molts escarafalls per a què semble que fa molta cosa i tapar la seua inutilitat: es mou al voltant de la persona a rescatar, trau molts aparells de respiració, una camilla, tot el que calga... menys aplicar-se a salvar a la víctima.

Doncs a d’això es dedica últimament el Consell comandat per Fabra: a fer molt d’escarafall per a tapar la seua inutilitat. El darrer exemple és el Pla de Control de l’Absentisme que s’ha aprovat hui. Un exemple claríssim d’intentar confondre l’opinió pública, de tornar a criminalitzar el personal empleat públic i de tornar a aprovar allò que ja està aprovat. Vegem què ha dit el Vicepresident Ciscar:

“Se descontará de la nómina de los funcionarios las bajas no justificadas”. Per supost: això està ja en vigor des de fa dècades, no solament les baixes, sinó tota falta al treball injustificada.

“Las enfermedades y los accidentes laborales pasarán a estar gestionados por mutuas en lugar de la Seguridad Social.” Aquest és el veritable nucli de la reforma i l’única novetat: una nova privatització d’un servei fins ara públic. Quant va a costar eixe servei privatitzat? És moment aquest d’assumir una nova despesa? A quina mútua popular li caurà el xollo?

“Cada Conselleria deberá hacer un seguimiento estadístico del absentismo”. Obligació que tenen almenys des de 1987 i que únicament compleix sistemàticament la d’Infraestructures, com reiteradament han denunciat les Juntes de Personal i els Comités d’Empresa, que havien de rebre eixos informes.

“Aquellos trabajadores que vayan a realizar un cambio de residencia deberán presentar el certificado de la mudanza.” I si es traslladen pels seus propis mitjans? No tot el món pot pagar perquè li duguen els trastos d’una casa a una altra. Aquesta és una mesura per a rics.

“Las bajas laborales por menos de tres días deberán estar justificadas mediante dcumento desde el primer día”. Aquesta mesura s’aplica des de fa temps, ja que s’exigeix el justificant d’haver acudit a un servei mèdic –no necessàriament la baixa.

“Se instalarán sistemas de acceso como tornos o huella digital en todos los centros públicos”. Només s’han instal·lat en alguns centres –com en la Ciutat de la Justícia- perquè el cost d’instal·lar-los era excessiu, donada la penúria pressupostària, i s’anava deixant sistemàticament per a una altra ocasió.

El pla, diu el Vicepresident Ciscar, "no está hecho para sancionar porque sí". No, està fet per a criminalitzar davant l’opinió pública el personal empleat públic. Es deixen caure estadístiques incompletes, sense control sindical –no es faciliten mai a la representació del personal públic-, per a pretendre que és necessària una intervenció en un “problema” que s’inventen.

Les manifestacions celebrades el dijous a València, Castelló i Alacant, amb desenes de milers de persones apostant pels serveis públics i demanant que el Consell es responsabilitze de la seua gestió els ha fet mal, i han reaccionat com solen  fer-ho: tirant balons fora i acusant el personal de no treballar.

I, per suposat, tot això sense cap negociació ni comunicació prèvia amb la representació sindical

Los funcionarios ficharán con la huella, pasarán por tornos y se vigilará las bajas

Coto al absentismo de los funcionarios

El Consell estrecha el control de las bajas, que gestionará una mutua

Los funcionarios pagarán de su bolsillo el coste de las bajas

Control exhaustivo de las bajas y ausencias de los funcionarios

El Plan de Control del Absentismo del Personal de la Generalitat permitirá reducir cada año más de 230.000 jornadas de trabajo perdidas

El Consell descontará en la nómina de funcionarios las bajas no justificadas

Rubio: ´Ya está bien de culparles de la crisis´

El PP dice que vigilar el absentismo no criminaliza a los empleados públicos

NO US PODEU PERDRE!! CLAUSTRE OBERT

Debat: El finançament autonòmic i la crisi econòmica

- José Manuel Vela, Conseller d’Hisenda i Administració Pública.
- Carlos Pascual, membre de la junta directiva d’AVE, Asociación Valenciana de Empresarios i President del Consell Social de la Universitat de València.
- Francisco Pérez, Director de l’IVIE, Institut Valencià d’Investigacions Econòmiques.

Dimarts, 5 de juny de 2012, a les 18:30h

Aula Magna del Centre Cultural La Nau (Universitat, 2). Entrada gratuïta, aforament limitat.

Gràcies Bankia!!