acció sindical

Calendari de compliment de l’Acord de Mesa Sectorial de Funció Pública

Han de complir

El Sindicat ha signat l'Acord de Mesa Sectorial de la Funció Pública de 12 de juliol d'enguany. L'SATPV-Iv no acostuma a signar aquest tipus d'acord, perquè poques vegades paguen la pena. Fins i tot, quan semblen interessants, l'Administració no acaba de parèixer fiable als ulls de treballadors i Sindicat. Motius no en falten...

Si es negocia amb un Conseller tocat, amb poques possibilitats de seguir molt de temps en el Consell, no s'ha de confiar massa en allò que es parla. Quan, a més, com és el cas, l'objecte de la negociació ha estat marcat des de Presidència de la Generalitat, després que eixe mateix conseller ha tingut una actuació completament contrària al que ara es vol vendre, la desconfiança ha de ser absoluta.

El text final de l'Acord millora substancialment el text presentat inicialment per la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques i l'Acord de la Mesa General del passat del 26 de juny, que, com es recordarà, el Sindicat no va signar. L'STAPV-Iv considera que aquesta millora ha estat deguda a la pressió i a la posició ferma que ha mantingut la nostra organització sindical en tot el procés negociador.

Els representants del Sindicat consideraren, finalment, que es tractava d'un acord suficientment satisfactori com per a signar-lo. Quan el Director General de Funció Pública i el Sotssecretari de Política Pressupostària de la Generalitat signaren l'Acord, obligaren la Generalitat a efectuar una sèrie de actuacions concretes, i a fer-les en un termini concret de temps. Quan l'STEPV-Iv va signar l'acord, ho va fer conscientment, considerant que és tan important complir les accions previstes com fer-ho en el calendari programat.

L'STEPV-Iv va signar a última hora

El Director General de la Funció Pública, Joaquin Segarra es va negar a introduir en l'apartat referent al personal interí la publicació de les ordres de borses de treball, en especial la de millora d'ocupació. Això va motivar que la Mesa acabara en un primer moment amb la firma de l'Acord per tres sindicats, però sense la signatura de l'STEPV-Iv ni de UGT. Després d'una situació de pel·lícula d'embolics, va caldre que vinguera el propi conseller Carlos Gonzàlez Cepeda (no presideix mai les Meses sectorials, només les Generals) i s'aconseguí que l'Administració acceptara un compromís, que es feu constar en l'acta de la reunió en forma d'acord de la Mesa, de publicar l'ordre de borses de millora d'ocupació entre setembre i octubre d'enguany. Aquest acord també es va ratificar en la Mesa General de 27 de juliol.

No obstant la valoració positiva inicial, el Sindicat va iniciar, com té per criteri general d'actuació, un procés d'informació i consulta entre els treballadors i treballadores de l'Administració del Consell per a ratificar o no l'Acord. Les assemblees convocades entre el 17 i el 19 de juliol ratificaren l'acord de Mesa Sectorial de Funció Pública. Per eixe motiu, l'STEPV-Iv va reafirmar en la Mesa General el seu compromís amb la signatura de l'acord sectorial, encara que no es va signar l'Acord de Mesa General.

Les millores de l'Acord

1. El calendari de convocatòries de provisió de llocs de treball s'acurta en almenys sis mesos. Tot i no ser el calendari ideal que el Sindicat desitjaria, es prou realista i ajustat als terminis que s'han de complir com per ser assumible.

2. A banda dels 1.500 llocs de l'Oferta d'Ocupació Pública per al 2001, ja acordat en Mesa General, s'afegeixen 400 llocs més per a l'OPE del 2002, que no estava prevista.

3. Respecte de les bases del processos selectius, l'Administració ha acceptat quasi totes les nostres demandes:

a) Un concurs-oposició en la que l'oposició valdrà un 60% del total del concurs-oposició, en la que una prova de caràcter pràctic esdevé un element central.

b) En la fase del concurs, que valdrà un 40% del total del procés selectiu, se valorarà el temps treballat en un 18% i s'equiparà a la puntuació atorgada al personal fix de categories diferents a la convocada a l'atorgada la personal amb funció similar en l'empresa privada. No s'arriba a la puntuació sol·licitada per l'STAPV-Iv, però almenys s'acaba amb la discriminació que existia fins ara.

4. S'estableix la reserva del 5% del total de les vacants convocades per les Ofertes d'Ocupació per al personal discapacitat.

5. Pel que fa a la promoció interna s'ha acordat que es reconvertiran places d'un grup al superior, reivindicació històrica del sindicat per afavorir la carrera administrativa. En concret la reconversió serà la següent:

Administració General:
Procés de promoció interna:
TOTAL
Del grup C al B
80
240
Del grup D al C
500
1500
Del grup E al D
80
240

A més, es va aclarir que aquests processos podrien continuar després del 2004. La promoció per conversió directa es realitzarà mitjançant dos processos distints, als que s'assignarà el 50% de les places: el primer a través d'un curs selectiu, després d'un concurs de mèrits i el segon per oposició.

S'estableix la promoció creuada en la que el personal d'Administració Especial pot presentar-se a places d'Administració General, i viceversa.

Cal afegir que per accedir del grup B al grup A d'Administració General es reservaran el 60% de les vacants i que per a l'Administració Especial i per als llocs laborals la reserva serà del 50%.

5. Quant a la funcionarització s'ha de dir que el nou calendari és realista, però no del nostre gust: el procés del personal subaltern estarà acabat abans de l'estiu del 2002 (s'hauria d'haver acabat enguany), i es funcionaritzaran nous col.lectius que no estaven previstos: vigilants i cuidadors.

En aquest sentit, volem fer constar la nostra satisfacció per la funcionarització de dos nous col·lectius de personal laboral. Ja en desembre, quan es va acordar funcionaritzar el personal subaltern, diguérem que signàvem l'acord, però que continuaríem insistint en la funcionarització de tot el personal laboral. Ara renovem aquell compromís. Per tant, aquesta qüestió no està tancada, sinó que continuarà.

UN CALENDARI QUE CAL COMPLIR

Contra els ja tan coneguts oblits i retards inevitables de la Generalitat, convé tenir ben present el calendari pactat. Us l’oferim a continuació:

Setembre: Quart trimestre: Octubre: Desembre: Primer Semestre: Març: Segon Trimestre (abans de l’estiu): Segon Semestre (després de l’estiu):

anar al començament              tornar a index nº 6