Calendari de correus publicats
Dll Dm Dc Dj Dv Ds Diu
Text més gran Text més menut

Mida del text

Torna a STAS

Notícies sindicals / juny 2013

> Nòmines

La Generalitat recomana que reviseu el compte corrent on cobreu la nòmina

La subdirecció general de Tresoreria ha emès un comunicat en el qual avisa que molts comptes corrents on es paguen les nòmines de la Generalitat es corresponen amb codis d'entitats que, en l'actualitat, ja no existixen, degut a processos de reestructuració bancària.

La conselleria avisa que s'estan produint un elevat nombre de devolucions de nòmina, i que el que la informació dels comptes bancaris estiga obsoleta provoca que els pagaments tarden uns quants dies a arribar al destí.

Per tot això, sol·licita a tot el personal de la Generalitat que revisen i actualitzen les dades bancàries, a través de la unitat de gestió de nòmines de la seua conselleria.

> Comissió de servei i article 8

Oferta per a la cobertura de dues places

Ens han arribat dues ofertes per a ocupar sengles llocs de treball:

- Cap d'Unitat en la Conselleria d'Economia, Industria, Turisme i Ocupació, en la Direcció General de Treball (Navarro Reverter, 2, València) en l' edifici del Servef. Té reserva de lloc i el titular és del grup B.

Els o les interessades es poden posar en contacte amb Marisol (71168).

- Mosso d'autopsia. Procediment abreviat de provisió de lloc laboral vacant (E 10 E005). Institut de Medicina Legal d'Alacant, Instància i documentació dirigida a la Direcció General de Justícia. carrer Castán Tobeñas, 77, Ciutat Administrativa 9 d'Octubre. Torre 4, 46018 València. FIns al 6 de juliol de 2013.

> Reforma de les Administracions

Per què li diuen reforma quan volen dir demolició?

Divendres passat, el Govern central de Mariano Rajoy va presentar l'anomenada "Reforma de les Administracions Públiques". Intersindical Valenciana us en fa un resum:

Resumen Ejecutivo sobre la incidencia del Informe de la Comisión para la Reforma de las Administraciones Públicas (CORA), presentado en Consejo de Ministros de 21 de junio de 2013.

Extraído íntegramente de dicho documento.

Páginas 12 y 13:

El tamaño de la Administración española en términos de empleados públicos experimentó en los últimos 10 años un fuerte crecimiento, siendo llamativo que, desde el comienzo de la crisis, entre el tercer trimestre de 2007 y el tercer trimestre de 2011, el empleo público se incrementó en 288.700 empleados, según datos de la Encuesta de Población Activa (EPA).

Sin embargo, desde el tercer trimestre de 2011 hasta el primer trimestre de 2013, se ha producido una reducción del empleo público en 374.800 trabajadores.

En este periodo, el empleo público ha caído un 11,6% frente al 7,7% en que ha disminuido la ocupación en el sector privado.

En consecuencia, analizando el nivel de ingresos y gastos públicos de nuestro país, se puede concluir que el sector público español es relativamente reducido en comparación con nuestros socios de la Unión Europea.

Si atendemos a la estructura del gasto, desde el punto de vista funcional, con datos extraídos de los Presupuestos de las AA.PP. para el ejercicio 2012, el gasto social y en servicios públicos básicos representó el 65,92% del gasto público y cerca del 30% del PIB, sin contar los intereses de la Deuda.

Y en cuanto al personal, en la AGE y las CC.AA. sólo el 25% de los empleados públicos se encuentran en las estructuras puramente administrativas, estando el resto dedicados a servicios de sanidad, educación, seguridad, defensa o justicia.

Según los últimos datos disponibles de la OCDE, comparables con los de otros países de estructura descentralizada, la estructura de gastos en 2011 fue la siguiente: Gobierno central: 21,6%; Gobierno regional: 34,3%; Gobierno local: 12,3%; y Seguridad Social: 31,9%.

El proceso de descentralización ha producido un cambio en la distribución de los empleados públicos entre las Administraciones. De acuerdo con los datos del Registro Central de Personal, entre 1982 y 2012 los empleados de la Administración General del Estado (AGE) se han reducido a cerca de la cuarta parte; los de las CC.AA., prácticamente inexistentes en 1982, se han multiplicado por 30 y los de las EE.LL. se han multiplicado casi por 4.

La descentralización tanto del gasto como del empleo público que ha acompañado a la atribución de competencias se ha producido de forma acelerada y ello se ha visto acompañado por un crecimiento muy rápido de ambos en los Entes Territoriales.

En muchos casos dicho crecimiento ha respondido a la creación de estructuras administrativas en áreas cubiertas por la AGE, lo que ha generado actuaciones redundantes en otras AA.PP.

España es, por tanto, uno de los países con mayor grado de descentralización de gasto de la OCDE.

Por todo ello, cualquier reforma administrativa debe extenderse a las CC.AA. y las EE.LL.

Página 19

a) Medidas de empleo público. Entre éstas destacan por su importancia:

Tot això ens duu a les següents reflexions:

> Privatització dels serveis públics

La contrareforma de l’administració local

Breu anàlisi sobre l’avantprojecte de llei de racionalització i sostenibilitat de l’administració local, elaborada per STAS-Intersindical Valenciana per a fixar la nostra postura sindical en relació amb les pretensions del govern espanyol.

La contrareforma de l'administració local

> Drets

Actes de solidaritat i defensa dels drets humans

En la darrera setmana, Intersindical Valenciana ha participat en dos actes solidaris i en defensa dels drets humans:

Dimarts 18 de juny presentàrem en la nostra seu la campanya de l’ONG ATELIER “Ciutadania: capital social per al canvi”, organitzada per Intersindical Solidària i Àrea de la Dona.

En la taula de presentació contàrem per part de l’ONG amb Consuelo Vidal, que ens va parlar sobre el treball de l’organització i la necessitat d’aquesta campanya de bons solidaris per a poder finançar-se. D’altra banda, l’activista refugiada colombiana Leonora Castaño va fer un repàs sobre la situació actual en el país, així com de les esperances en el procés de pau obert.

Per a més informació: www.ongdatelier.org

Dijous, 20, Intersindical va participar en la Taula rodona “Transformar el dolor en esperanza”, organitzada per Amnistia Internacional per a presentar l’informe que ha realitzat sobre la situació de les persones defensores de Drets Humans a Amèrica. A la taula assistírem representants dels sindicats CCOO, CGT, Intersindical Valenciana i UGT.

Després que el responsable de l’Àrea de Drets Humans d’Amnistia fera un resum sobre l’informe, relatant diferents casos de persecució de defensores en diferents països i per diferents causes, ens van donar la paraula als quatre sindicats per a contestar sobre el nostre paper en la defensa dels drets humans, sobre si hem patit algun tipus de repressió, amenaça o agressió per això i finalment sobre el tipus d’accions que podem portar a terme per a lluitar contra aquestes agressions als drets humans. Continuar llegint >

> Negociacions

Intersindical Valenciana presenta les al·legacions al Pla RCT

Dijous passat, Intersindical Valenciana va presentar les seues al·legacions al Pla de Reordenació de Càrregues de Treball.

El document insisteix en què l'important és fer una anàlisi de les càrregues el més objectiva possible, i no insistir tant en la redistribució

Podeu llegir el document d'al·legacions complet a: Al·egacions al pla de redistribució de càrregues de treball

> Negociacions

Presentades les propostes d'Intersindical per al personal educador i fisio

En la Mesa tècnica del 14 de juny, Intersindical va presentar la seua proposta. Les mesures que recull són les consensuades al llarg de diversos anys de mobilitzacions i assemblees. Podeu llegir-les clicant sobre l'enllaç en la paraula proposta.

Prorrogat el II Conveni Col·lectiu per al personal laboral

Ni una sola referència en els últims comunicats de CCOO, UGT o CSIF a la convocatòria de la negociació per a la pròrroga. Gràcies per continuar firmant en silenci. Segur que era per a evitar que ens poguérem preocupar sense motius per la continuïtat del nostre volgut conveni col·lectiu.

Com mai serem majors d'edat per a comprendre estos temes, és important que vostés continuen decidint per nosaltres una vegada més.

Condemnen l'Administració a tornar a una funcionària la paga extra de 2012

Un jutge obliga a tornar part de l'extra a una funcionària

Els companys i les companyes del STE de Castilla y León (Stecyl-i) ens han enviat aquesta sentència molt important per als nostres interessos.

Sentència completa de devolució a una funcionària de Palència de part de la paga extra de 2012: SENTENCIA EXTRA FUNCIONÀRIA DIPUTACIO PALÈNCIA

> Polèmica

El culebrot de la paga extra de desembre de 2013 continua

Dilluns, el diari el País i el diputat d'Esquerra Unida Ignacio Blanco, antic company de la Generalitat, ens alertaven del que deia el Programa d'Estabilitat del Regne d'Espanya 2013-2016: El Consell prevé una paga extra en enero en lugar de la de diciembre

Després, dimarts 4, el mateix diari publicava que: El Gobierno atribuye por error a Valencia medidas del País Vasco

És una explicació molt estranya, perquè en el quadre de la pàgina 63 del Programa no apareixen ni Euzkadi ni Nafarroa, per ser comunitats forals, que, com sabeu són fiscalment independents.

Podem donar l'explicació per bona si això suposa que no hi ha intenció de llevar o retrasar la paga extra, però Intersindical Valenciana demanarà una explicació expressa i clara en la propera Mesa General.

Pots comprobar-ho en: Programa de Estabilidad del Reino de España 2013-2016

> Dependència

Elvira Múrcia és molt gran

Qui conega a Elvira Murcia, sabrà que és una dona físicament menuda, que pateix una malaltia coneguda com a "ossos de cristall", que no li permet fer moltes de les coses que fem les persones mal anomenades normals. Però ella és molt gran: ja ens agradaria tindre els nassos que va demostrar dimecres 5 de juny a les Corts: