Calendari de correus publicats
Dll Dm Dc Dj Dv Ds Diu
Text més gran Text més menut

Mida del text

Torna a STAS

Notícies sindicals / abril 2013

30 d'abril

MANIFESTACIONS del 1r de MAIG

Poguérem. Podem

El Primer de Maig ja és ací de bell nou; més d’un centenar d’anys commemorant la lluita de la classe treballadora per una societat més justa, més lliure i més solidària. Continuar llegint >

Manifestacions del 1r de Maig al País Valencià:

Us esperem!

Crisi econòmica, social i política

6.202.700 signatures per a demanar la dimissió del Govern en bloc i la convocatòria d'eleccions

El Partido Popular va arribar al Govern amb un programa electoral ple de promeses que després ha incomplit de manera sistemàtica.

Durant la campanya electoral va posar el major ènfasi en la lluita contra la desocupació. Hui dia tenim 6.202.700 de raons per a pensar que el govern no sap com eixir d'aquesta situació. Continuar llegint... 6.202.700 signatures per a demanar la dimissió del govern en bloc i la convocatòria d'eleccions

29 d'abril

> Salut Laboral

Concentració-Homenatge HUI, 29 d'abril, 18h Ajuntament d'Aldaia

La Intersindical Valenciana es concentrarà aquest dilluns, 29 d’abril, davant de l’Ajuntament d’Aldaia, per a homenatjar i recordar al company Agustín Segòvia Puerta, treballador d’aquest consistori que va morir víctima d’un accident laboral el passat mes de novembre.

Aquest mateix diumenge, dia 28 d’abril, és el Dia Mundial de la Seguretat i la Salut en el Treball. Aprofitant la proximitat de les dates, és necessari que totes i tots reflexionem sobre l’important que és treballar en condicions segures. Continuar llegint l'article

23 d'abril

25 d'abril: Divendres negre

En defensa dels drets laborals dels empleats i les empleades públiques

En defensa del dret de la ciutadania a uns serveis públics de qualitat

LES AGRESSIONS QUE PATEIXEN ELS SERVEIS PÚBLICS I LES PERSONES QUE ELS PRESTEN NO HAN CESSAT I NO TENEN INTENCIÓ DE SER RECONDUÏDES

Els governs segueixen fent recaure el pes de la crisi sobre els serveis públics i les empleades i empleats públics, sense explorar altres vies de solució.

PER AIXÒ, SEGUIM: DIVENDRES 26 D'ABRIL AL CARRER DE NEGRE

Concentra’t i manifesta’t junt als teus companys i companyes

EL QUE NO ES DEFENSA, ES PERD

> Correu de FSC-CCOO

És el personal interí el problema?

El passat dia 18 d'abril, la FSC de CCOO de la Generalitat va enviar un correu -rebut el dia 19- en què al·ludia a Intersindical Valenciana fins en tres ocasions. Intersindical Valenciana no té el costum de promoure polèmiques amb altres sindicats, i molt menys fer-ho públicament. La repetida al·lusió al nostre SIndicat, però, no ens deixa cap altre remei que efectuar aquesta comunicació:

Intersindical Valenciana no té el costum de promoure polèmiques amb altres sindicats.

Francament, ens ha sorprès el to del correu i el fet que no se'ns haja volgut comunicar directament, ja que tenen els nostres correus electrònics, adreces de les seus i telèfons. Més encara quan no hi ha cap polèmica oberta en l'acció sindical del sector de Generalitat Valenciana que signifique una divergència en les posicions sindicals.

Ans al contrari, a l'Administració de la Generalitat mantenim una unitat d'acció tots dos sindicats, junt a UGT i CSI-F, en l'àmbit de la Mesa Sectorial, on en els dos darrers anys s'ha intentat sempre consensuar les propostes sindicals. També en el carrer, amb la convocatòria de manifestacions, referèndums i divendres negres. Finalment, colze a colze en les juntes de personal estem lluitant persones de CCOO i d'Intersindical contra les privatitzacions i en pro del manteniment i, si és possible, la millora de les condicions de treball del personal que representem.

És sabut que CCOO i Intersindical mantenen una discrepància important quant a les solucions a aplicar a la problemàtica del personal temporal. No és una qüestió nova, ja ve de lluny. Tanmateix, aquesta diferent visió no ha sigut cap obstacle perquè hajam treballat conjuntament en contra de la barbaritat que ha suposat la retallada de jornada i retribucions al personal interí del nostre sector. Tant un com l'altre sindicat estem totalment d'acord en això.

Amb independència, per tant, de les solucions possibles, sobre si un sindicat aposta per afavorir més o menys els interessos de les persones interines a l'hora dels processos selectius, Intersindical Valenciana proclama que el personal interí no és el problema.

Actualment, a la Generalitat, el problema és la privatització dels serveis públics: no solament de la Sanitat -amb els hospitals i els serveis privatitzats-, o l'Educació -amb els centres d'iniciativa social: centres públics donats en concessió a una empresa privada-, sinó la pròpia Administració de la Generalitat.

Encomandes de gestió a empreses privades, públiques o a falsos autònoms que substitueixen les funcions del personal funcionari, persones que no són, per tant, personal públic, treballant en les seus, amb material i per compte de la Generalitat: això s'ha d'atacar. Com diuen en les pel·lícules: no és res personal; no anem contra les persones, la majoria de les quals només volen guanyar-se honradament la vida treballant. Anem contra el sistema clientelar en què el partit popular ha ficat la Generalitat Valenciana.

I en això, les persones de CCOO i d'Intersindical estem d'acord. On està llavors el problema?

18 d'abril

> Junta de Portaveus de la Mesa General

Hi haurà Mesa General per a recuperar part de la Paga Extra

La Junta de Portaveus de la Mesa General va decidir dimarts l'ordre del dia de la propera reunió de la Mesa General, que tindrà lloc en maig, en una data sense concretar encara. Es tractarà sobre la possible recuperació de la part proporcional de la paga extra, entre altres assumptes.

Diverses informacions apunten a què el Govern central podria decidir el dia 26 el pagament generalitzat de la part proporcional meritada de la paga extra.

L'ordre del dia serà el següent:

A proposta de les organitzacions sindicals:
A proposta de la conselleria:

La documentació d'aquests punts no està disponible, i es facilitarà en el moment de la convocatòria.

Paga extra

La mesa es convocarà després de la Comissió Sectorial sobre Retribucions prevista per a la primera quinzena de maig. En eixa reunió podria anunciar-se que el Govern central assumeix que s'ha de pagar la part de la paga extra meritada amb anterioritat a l'entrada en vigor del RDL 20/2012. També hi ha qui apunta que podria ser una de les mesures que s'anuncien el proper dia 26 d'abril, en el consell de ministres que ha d'aprovar un paquet de reformes.

> Comissió d'Incapacitats Temporals (COSIT)

La Generalitat proposa una ordre de gestió de les IT insuficient

La reunió de la Comissió sobre Incapacitats Temporals, creada al si de la Mesa General per a tractar sobre els casos en què es complementarà el sou en els casos de baixa laboral (IT), va tindre lloc dilluns 15, i la Generalitat va aportar l'esborrany d'una ordre per a gestionar aquests casos.

L'esborrany, al que podeu accedir clicant l'enllaç que teniu al peu d'aquestes línies, es pot esmenar fins el proper divendres, 26 d'abril. Tots els suggeriments són benvinguts.

Les primeres qüestions que hem plantejat ha estat l'inclusió de més casos en què es cobre el 100% de les retribucions (dones maltractades, embarassos, etc.), així com incloure un catàleg de malalties.

Igualment important és que la comissió es transforme en un òrgan resolutiu, de forma que els seus informes sobre els casos conflictius que arriben a la seua consideració siguen vinculants per a l'Administració.

Per últim, també demanarem la inclusió de l'exenció de quatre dies a l'any de malaltia que no done lloc a IT, com ha fet l'AGE.

Ordre de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública

> Conselleria d'Infraestructures, Territori i Medi Ambient

Oferta d'una comissió de serveis

Cal cobrir un lloc de treball en la Direcció General de Qualitat Ambiental de la Conselleria d'Infraestructures, Territori i Medi Ambient

El lloc de treball és d'Administració General, Grup A1, nivell 22, específic 40, i està adscrit a la Direcció General de Qualitat Ambiental.

Les persones interessades poden trucar al 961208530 i preguntar per Anna.

5 d'abril

> Acords de la Mesa Sectorial

Diguem no

Intersindical Valenciana no signarà l'Acord de la Mesa Sectorial sobre vacances i permisos, el Pla d'Ordenació de Personal dels PROP, ni el Decret de Classificació i RLT.

No ens havia passat mai que hi haguera tanta unanimitat en les assemblees que hem celebrat als centres de treball. Majories búlgares han decidit que no signem. Només una persona ha manifestat algun dubte sobre si no seria millor signar per a que no ens donen més cops. La resta de persones, ho han tingut clar:

Majories búlgares han decidit que no signem

STEPV-Intersindical no signa l’acord de professorat interí

L’acord suposa l’expulsió de més de 5.200 interins i interines

STEPV-Intersindical Valenciana, AFID i la Coordinadora de Professorat Interí (CPI) han valorat negativament aquest acord ja que és la primera vegada en la història que s’acorda en mesa sectorial la substitució d’uns treballadors i treballadores -que porten anys en el sistema públic i que han mostrat la seua vàlua- per altres.

L’assemblea de professorat interí rebutja la signatura de l’acord i ha aprovado un calendari de mobilitzacions per als pròxims dies

La Generalitat Valenciana és la primera de tot l’estat que aplica aquestes mesures que suposen una desregularització i un trencament dels acords signats per tots els sindicats i la conselleria en els últims 30 anys. Continuar llegint->

Concentració

divendres 5 d’abril, 11h